0

راه های مقابله با سوسک

بازدید 18

سوسک!این نام به تنهایی برای خارش و مور مور شدن پوست شما کافی است!

متأسفانه، آنها آفات رایجی هستند و خلاص شدن از شر آنها ممکن است دشوار باشد. اگر در خانه یا آپارتمان خود در مناطقی مانند کابینت آشپزخانه، اتاق زیر شیروانی یا حمام، سوسک دارید، مهم است که سریع از شر آنها خلاص شوید.

در این پست، بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها و هر چیزی که باید در مورد گزینه‌های مختلف خود بدانید را به اشتراک می‌گذاریم.

چه نوع سوسک هایی در خانه من هستند؟

در حالی که بیش از 4500 گونه سوسک در جهان وجود دارد، تنها حدود 69 گونه از آنها در ایالات متحده زندگی می کنند.

سوسک‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: سوسک‌های داخلی و سوسک‌های خانگی. سوسک‌های پری‌خانگی در اطراف انسان زندگی می‌کنند و زمانی که هوا سرد می‌شود تمایل به مهاجرت به داخل آن دارند. از سوی دیگر سوسک های خانگی تمایل دارند در تمام طول سال در خانه های انسان زندگی کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا مروری بر سوسک هایی است که به احتمال زیاد در داخل خانه می بینید:

سوسک های آلمانی

سوسک آلمانی رایج‌ترین سوسک خانگی در ایالات متحده است، زیرا آنها خیلی سریع تولید مثل می‌کنند (هر تخم‌مرغ می‌تواند 20 تا 40 بچه سوسک تولید کند)، حتی یک ماده در خانه شما می‌تواند بیش از 30000 سوسک را در یک بار ایجاد کند. سال. بر خلاف سایر گونه های سوسک، سوسک ماده آلمانی کیسه های تخم خود را تا زمانی که آماده جوجه ریزی شوند، با خود حمل می کند.

این بدان معناست که آلودگی‌ها به راحتی پخش می‌شوند و مهار آن دشوار است. سوسک های آلمانی علاوه بر تکثیر سریع، به راحتی قابل شناسایی هستند:

همه سوسک ها دارای بدنی صاف و پهن با پاهای عقبی بلند و آنتن هستند. بال‌های آن‌ها به صورت صاف روی پشت‌شان تا شده است و بیشتر آنها سیاه یا قهوه‌ای هستند.

با این حال، سوسک آلمانی به رنگ قهوه‌ای روشن با دو نوار تیره موازی که از سر تا بال‌ها در بدن می‌گذرد، تمایل دارد.

سوسک های آلمانی نیز بوی مشخصی دارند که برخی افراد آن را با پوشک های کثیف مقایسه می کنند. این بو می تواند به ویژه در مورد هجوم شدید سوسک ها بسیار شدید باشد.

سوسک های نوار قهوه ای

سوسک های با نوار قهوه ای یکی دیگر از گونه های معمولی سوسک های خانگی هستند. آنها مناطق خشک را دوست دارند و معمولاً در داخل دیوارها یا وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون یا یخچال یافت می شوند

آنها به دنبال مناطق گرم هستند و معمولاً در قسمت های مرتفع خانه مانند اتاق زیر شیروانی و دریچه های هوا یافت می شوند.

طول آنها حدود 0.5 اینچ است و تمایل به قهوه ای تیره دارند. هم نرها و هم ماده ها نوارهای زرد روشنی روی بال ها و شکم خود دارند.

سوسک های آمریکایی

در حالی که سوسری آمریکایی رایج‌ترین گونه سوسک در ایالات متحده نیست، این گونه بزرگ‌ترین گونه‌ای است که در اطراف انسان زندگی می‌کند.

همچنین یکی از طولانی ترین عمرها است – با طول عمر حدود دو سال.

این سوسک‌ها را گاهی «سوسک فاضلاب» یا «حشره‌های نخل» می‌نامند. طول آنها می تواند به 1 تا 3 اینچ برسد و به رنگ قهوه ای یا قهوه ای مایل به قرمز با لبه های زرد روشن در اطراف بدنشان می باشد.

چه چیزی سوسک ها را به خانه من جذب می کند؟

صرف نظر از اینکه چه نوع سوسک هایی در خانه خود دارید، یک چیز مسلم است: شما آنها را در آنجا نمی خواهید.

سوسک‌ها علاوه بر اینکه خزنده‌های خزنده به شما می‌دهند، می‌توانند آلرژی ایجاد کنند، بیماری را گسترش دهند و محیط زندگی غیربهداشتی ایجاد کنند.

خوشبختانه، اولین قدم برای خلاص شدن از شر سوسک ها این است که در وهله اول متوجه شوید چه چیزی آنها را به سمت ملک شما جذب می کند.

در اینجا برخی از رایج ترین مقصران ذکر شده است:

1. منابع غذایی

سوسک ها همه چیزخوار هستند، یعنی هر چیزی را می خورند. آنها به ویژه به نشاسته، شیرینی، غذاهای چرب و گوشت علاقه دارند.

منابع غذایی آسان – مانند ظروف کثیف در سینک، غذای حیوانات خانگی روی زمین، یا خرده های روی پیشخوان آنها را جذب می کند.

سوسک ها نیز عاشق زباله هستند، بنابراین مطمئن شوید که زباله ها را مرتباً بیرون بیاورید و تمام سطل های زباله خانگی را محکم بسته نگه دارید.

مهم است بدانید که سوسک ها انواع چیزهایی را که ممکن است به عنوان غذا فکر نکنیم می خورند، از جمله صابون، مو، و باقی مانده خمیر دندان.

2. سرپناه

سوسک ها برای سرپناه وارد خانه می شوند. در طول روز، آنها در مناطق تاریک و ساکتی پنهان می شوند که آنها را ایمن نگه می دارد.

بسته به نوع سوسک، آنها ممکن است در پشت قاب عکس، در چوب های توخالی، در مکان های مرطوب مانند زیر سینک یا پشت توالت، یا در پشت لوازم الکترونیکی شما زندگی کنند.

با کاهش دما در بیرون، سوسک ها به داخل خانه می روند.

آنها مناطق آرام و فراموش شده را دوست دارند و ممکن است در زیر وسایل بزرگ، در گوشه زیرزمین ها و اتاق زیر شیروانی زندگی کنند.

3. مکان

اگر از خود می پرسید: “چرا من در خانه تمیزم سوسک دارم؟” متوجه هستیم.

حل مشکل سوسک می تواند ناامید کننده باشد – به خصوص اگر مراقب باشید که از جذب کننده های رایج اجتناب کنید.

متأسفانه، برخی از مکان‌ها برای سوسک‌ها جذاب‌تر از سایرین هستند.

گونه هایی مانند سوسک آمریکایی برای رشد نیازی به شرایط غیربهداشتی ندارند – آنها به سادگی از شکافی در یک درزگیر پنجره یا یک در باز مانده وارد می شوند و شروع به استقرار در خانه شما می کنند.

4. آب

مانند همه حیوانات، سوسک ها برای زنده ماندن به آب نیاز دارند – و حتی برای یافتن آن وارد تمیزترین و بهداشتی ترین خانه ها می شوند.

لوله ها و شیرهای آب نشتی مانند دوش های باز و کاسه های آب حیوانات خانگی جذابیت های رایجی هستند.

سوسک ها همچنین در مناطق مرطوب مانند زیرزمین ها و فضاهای خزنده جمع می شوند.

5. محوطه سازی

در حالی که سوسک ها دوست دارند در داخل خانه زندگی کنند، آنها همچنین برای جستجوی غذا، سرپناه و آب وارد حیاط شما می شوند.

آب ایستاده در حمام پرندگان، ناودان‌ها و گلدان‌ها همگی سوسک‌ها را جذب می‌کنند، همانطور که منابع غذایی مانند دانه‌های پرندگان یا گیاهان میوه را جذب می‌کنند.

چگونه سوسک ها وارد خانه شما می شوند؟

سرپناه، غذا و آب سوسک ها را به خانه شما جذب می کند، اما آنها چگونه وارد خانه می شوند؟ رایج ترین راه ورود سوسک ها به خانه شما از طریق شکاف ها و شکاف های ریز در پنجره ها، درها و سایر مناطق است.

در اینجا برخی از نقاط دسترسی مورد علاقه آنها آمده است:

1. ترک و شکاف در پنجره ها و درها

شکاف‌ها و شکاف‌های درب و پنجره‌های خانه شما بهترین راه ورود سوسک‌ها به خانه شماست. درهایی که به درستی آب بندی نشده اند و پنجره هایی که به طور کامل بسته نمی شوند، نقاط دسترسی عالی برای سوسک ها هستند.

2.سوراخ در لوله ها و دریچه ها

یکی دیگر از نقاط ورودی رایج برای سوسک ها از طریق سوراخ در لوله ها و دریچه ها است. اگر در خانه قدیمی‌تری زندگی می‌کنید که دریچه‌هایی دارد که سوراخ‌هایی دارند یا به‌درستی آب‌بندی نمی‌شوند، دعوت سوسک‌ها برای ورود به داخل است.

دریچه های خود را هنگام تعویض یا سرویس آنها بررسی کنید و مراقب لوله ها و وسایل لوله کشی برای سوراخ ها یا سایر نقاط دسترسی احتمالی سوسک باشید.

3. سوار شدن بر روی مبلمان و سایر اقلام

اگر اثاثیه یا سایر وسایل مستعمل را به خانه می آورید، ابتدا آنها را از نظر سوسک بررسی کنید. این حشرات می توانند در اقلام مستعمل سوراخ کرده و پنهان شوند، فقط زمانی که به طور ایمن در خانه شما قرار گرفتند ظاهر شوند.

4. شاخ و برگ در فضای باز

در برخی موارد، سوسک ها ممکن است از ناودان های کثیف یا پوشش گیاهی در فضای باز برای دسترسی به نقاط ورودی خانه، از جمله دریچه ها و شکاف ها و شکاف های اطراف پنجره ها استفاده کنند. به همین دلیل، متخصصان کنترل آفات توصیه می کنند که یک حائل بدون پوشش گیاهی در اطراف خانه ایجاد کنید و شاخ و برگ های آویزان شده در خانه را حذف کنید.

چگونه از شر سوسک های داخل خانه خلاص شویم؟

به طور طبیعی با درمان های خانگی

اگر می خواهید بدون مواد شیمیایی مانند بمب گذاری، مه پاش یا اسپری از شر سوسک ها خلاص شوید، خوش شانس هستید. تعداد معدودی درمان خانگی موثر وجود دارد که این موجودات بد را در بسته بندی قرار می دهد و بسیاری از آنها برای کودکان یا حیوانات خانگی مضر نیستند.

در اینجا چند مورد را توصیه می کنیم:

1. زمین دیاتومه

خاک دیاتومه یا به اختصار DE یک حشره کش طبیعی عالی است. ذرات DE که از جلبک های پودر شده و فسیل شده تشکیل شده اند، تیز و کم آب هستند. هنگامی که سوسک ها با DE تماس پیدا می کنند، به اسکلت بیرونی آنها آسیب می رساند و آنها را تا حد مرگ کم آب می کند.

مقداری DE با درجه مواد غذایی خریداری کنید و روی هر سطحی که متوجه فعالیت سوسک شده اید یک پوشش سبک بپاشید.

مزایا: موثر، مقرون به صرفه، ایمن برای کودکان و حیوانات خانگی

معایب: کثیف است، نیاز به استفاده مجدد دارد، باید سوسک های مرده را بعد از هر درمان DE پیدا کنید و دور بیندازید.

2. جوش شیرین

جوش شیرین یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها است – و احتمالاً چیزی است که قبلاً در انبار خود دارید. برای درست کردن طعمه سوسک DIY، یک مشت پیاز را خرد کرده و روی آنها جوش شیرین بپاشید.

این پیش غذا را در یک ظرف کم عمق در هر جایی که متوجه فعالیت سوسک شده اید قرار دهید. وقتی سوسک‌ها جوش شیرین را مصرف می‌کنند، گازهایی در معده سوسک‌ها ایجاد می‌کند و باعث ترکیدن آنها می‌شود.

مزایا: موثر، غیر سمی، مقرون به صرفه

معایب: حیوانات خانگی ممکن است مخلوط پیاز را مصرف کنند (پیاز برای سگ ها سمی است)، کثیف است، شما را ملزم به پیدا کردن و دفع سوسک های مرده می کند.

3. اسید بوریک

اسید بوریک یک ترکیب طبیعی است. مخلوطی از آب و بور در میوه ها و گیاهان خود را نشان می دهد.

در حالی که اسید بوریک برای افراد و حیوانات خانگی بی ضرر است، برای سوسک ها کشنده است. هنگامی که سوسک ها با اسید بوریک تماس پیدا می کنند، به پاها و بال های آنها می چسبد. وقتی پودر را می‌خورند، روی سیستم عصبی و گوارشی سوسک اثر می‌گذارد – به سرعت آن را می‌کشد.

برای استفاده از اسید بوریک برای خلاص شدن از شر سوسک ها، کمی گرد و غبار را روی یک صفحه کاغذی بپاشید. یک پوست پرتقال یا یک قاشق کره بادام زمینی را در وسط بشقاب قرار دهید و کل آن را در هر جایی که متوجه فعالیت سوسک شده اید قرار دهید.

مزایا: موثر، مقرون به صرفه، طبیعی، غیر سمی، آسان

معایب: ممکن است نامرتب باشد، به چندین برنامه کاربردی یا درمان نیاز دارد، ممکن است برای خانه هایی با حیوانات خانگی یا بچه های کوچک ایده آل نباشد، شما را ملزم به ردیابی و دفع سوسک های مرده می کند.

4. بوراکس

بوراکس یک محصول لباسشویی است که به راحتی در دسترس است که برای کشتن سوسک ها عالی است. برای بهترین نتیجه، قسمت های مساوی بوراکس و شکر سفید را با هم ترکیب کنید. مخلوط را هر جایی که فعالیت سوسک را دیدید گردگیری کنید. هنگامی که سوسک ها بوراکس را مصرف می کنند، آنها را کم آب می کند و به سرعت آنها را می کشد.

مزایا: موثر، مقرون به صرفه، هم سوسک های بالغ و هم بچه را از بین می برد

خانوار در معرض خطر

مزایا: موثر، ایمن، طولانی مدت، می تواند با هجوم سوسک ها در داخل و خارج از خانه مقابله کند.

معایب: به سرمایه گذاری اولیه بزرگتری نسبت به گزینه های DIY نیاز دارد.

منبع:

https://smithspestmanagement.com/blog/post/how-to-get-rid-of-roaches-in-your-home/

 

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید