0

چگونه می توان پرده ها را مثل روز اول سفید کرد؟

بازدید 372

فرا رسیدن عید با روزهای زیبا و بهاری اش، میل ما را برای تمیز کردن عمیق بیدار می کند تا نه تنها خانه هایمان تمیز، بلکه معطر شود.

اکنون می‌توانید پنجره‌ها را کاملاً باز کنید و اجازه دهید نور خورشید وارد شود – روزهای بارانی تاریک و خاکستری زمستان گذشته است. می‌توانید خانه‌تان را تمیز کنید و لباس‌ها را بشویید، بدون ترس از اینکه به دلیل رطوبت زیاد و سرما، خشک شود.

در نهایت، حتی کارهایی که معمولاً به تعویق می‌اندازید، مانند شستن پرده‌ها و لحاف‌ها، برای از بین بردن تمام کثیفی‌هایی که در طول زمستان جمع شده‌اند، قابل انجام و حتی ضروری می‌شوند.

زرد شدن پرده ها، به خصوص پرده های سفید، ناشی از رادیاتورهای حرارت مرکزی و گرد و غبار انباشته شده، یکی از اولین چیزهایی است که وقتی نور خورشید به خانه شما می ریزد، متوجه می شوید.

اما اگر می خواهید خانه خود را سالم نگه دارید، شستن پرده ها نیز یک امر واقعی است.

بنابراین، چگونه می توان پرده های سفید را سفید کرد و آنها را دوباره روشن کرد بدون اینکه نیازی به استفاده از خدمات خشکشویی باشد؟

اولین چیزی که احتمالاً به آن فکر می کنید سفید کننده است، اما در این مورد بهتر است از آن خودداری کنید، زیرا حتی اگر در ابتدا پرده های شما بسیار سفید به نظر می رسند، به زودی خواهید دید که الیاف پارچه آسیب دیده است و سفید کننده به زودی تغییر می کند. آنها نیز زرد هستند.

محصولات زیادی برای شستشوی دستی یا ماشین لباسشویی برای سفید کردن پرده ها در بازار وجود دارد. اما اگر درمان‌های طبیعی را ترجیح می‌دهید، برخی از آنها وجود دارند که نسل به نسل توسط مادربزرگ‌های ما منتقل شده‌اند. و در اینجا چند مورد است.

چگونه پرده های سنتی را به طور طبیعی سفید کنیم؟

تصور نکنید که سفید کردن پرده ها یک فرآیند پیچیده است، زیرا در واقع اغلب فقط چند مرحله ساده برای کار کردن لازم است.

در کل بهتر است آنها را با دست بشویید و تنها مرحله خسته کننده زمانی است که باید آنها را فشار دهید. اما در واقع این نیز واقعاً ضروری نیست زیرا بهتر است زمانی که هنوز کاملاً خیس هستند آنها را کمی دراز کنید تا وزن برای از بین بردن چین و چروک ها عمل کند.

اگر ترجیح می دهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، فقط باید مطمئن شوید که آنها را اغلب، حداقل هر دو ماه یکبار بشویید. از یک برنامه شستشوی ملایم و بدون چرخش استفاده کنید، به جای پودر از یک شوینده مایع استفاده کنید زیرا دومی می تواند هاله روی پارچه باقی بگذارد.

برخی از داروهای طبیعی نیز در ماشین لباسشویی کار می کنند، اما البته اگر در شستشوی دستی استفاده شوند بسیار موثرتر هستند، زیرا می توانید تا زمانی که لازم می دانید پرده ها را در یک کاسه بگذارید تا خیس بخورند.

در اینجا چند درمان طبیعی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید:

1. سفید کردن پرده ها با صابون مارسی و بی کربنات نوشابه

پرده ها را با خیساندن آنها با صابون مارسی و بی کربنات نوشابه (حدود 5 قاشق) بشویید و حوضچه را با فیلم چسبناک به مدت حدود 2 ساعت در آفتاب بگذارید تا فرآیند سفید کردن فعال شود.

آنها را بشویید و دوباره با صابون مارسی به مدت 15 دقیقه خیس کنید. سپس آن‌ها را بشویید، داخل لگن را با آب و نرم‌کننده پر کنید، بگذارید ۵ دقیقه دیگر خیس بخورد و سپس آن‌ها را فشار داده و در آفتاب آویزان کنید تا خشک شوند.

اگر می خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، از شستشوی 40 درجه بدون چرخش، پیش شستشو با پراکسید هیدروژن (حدود 10 قاشق) و بی کربنات نوشابه استفاده کنید و سپس به طور معمول با پودر لباسشویی مارسی و نرم کننده پارچه خود را ادامه دهید.

2. سفید کردن پرده ها با صابون مارسی و لیمو

یکی دیگر از گزینه های طبیعی استفاده از لیمو به عنوان عامل سفید کننده ما است. پرده ها را در یک کاسه آب ولرم حاوی صابون مارسی، بی کربنات نوشابه (حدود دو قاشق غذاخوری) و آب نصف لیمو قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که همه چیز را خوب مخلوط کرده اید و این مخلوط تمام مواد پرده را آغشته کرده است.

اجازه دهید حدود 2 ساعت بماند، کاملا آبکشی کنید و اجازه دهید پرده ها در یک کاسه آب با نرم کننده حدود 5 دقیقه خیس بخورند. آنها را فشار داده و آویزان کنید تا خشک شوند.

3. سفید کردن پرده ها با صابون مارسی و بکینگ پودر

یکی دیگر از درمان های طبیعی که مورد علاقه مادربزرگ های ما است، بیکینگ پودر است.

پس از شستن، چه با دست یا در ماشین لباسشویی با استفاده از صابون مارسی، به سادگی یک لگن را با آب داغ پر کنید، یک کیسه بیکینگ پودر اضافه کنید، پرده ها را اضافه کنید و بگذارید خیس بخورند.

بعد از حدود 2 ساعت می توانید آبکشی کرده و در صورت تمایل با نرم کننده ادامه دهید. یا به سادگی فشار دهید و آویزان کنید تا خشک شود.

4. سفید کردن پرده ها با نرم کننده پارچه و سرکه

درمان های طبیعی اغلب شامل شستن است، اما حتی استفاده از نرم کننده پارچه می تواند به سفید شدن پرده های شما کمک کند.

اگر اغلب آنها را شسته اید اما هنوز زرد به نظر می رسند، سعی کنید آنها را با یک شستشوی ظریف در ماشین لباسشویی بشویید و 1 قاشق غذاخوری آب به همراه 2 قاشق غذاخوری سرکه به آن در سینی نرم کننده بریزید.

منبع:

https://www.sunbell.it/en/blog-en/how-to-bleach-curtains/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید